Page content

article content

8 voordelen van een Personal Trainer

Personal trainer zegt: “gezond zijn is voor veel mensen onbetaalbaar. Iedereen vindt het belangrijk om zich fit en zelfverzekerd te voelen. Lekker in je vel zitten zorgt ervoor dat je goed functioneert tijdens je dagelijkse werkzaamheden. Je voelt je vaak vrolijker en hebt energie om ‘s avonds boodschappen te doen, te koken of om mee te doen met het tikspelletje van je kinderen.”

Sporten is belangrijk om gezond te zijn. Maar helaas heb je het altijd druk. Een mega ‘to do list’, een agenda die vol staat met werk, afspraken en andere sociale verplichtingen. Daardoor schiet het sporten er wel eens bij in. Zonde, want zo zal je minder snel je doelen behalen.

Ben jij degene die moeite heeft met motivatie of regelmaat vinden in het sporten? Een personal trainer kan je hier heel goed bij helpen.

Personal trainer helpt bij het stellen van een persoonlijk doel

Personal Trainer Realistisch DoelWaar wil je eigenlijk naartoe werken? Wat is jouw streefgewicht en welke delen van het lichaam wil je extra aandacht geven? Een personal trainer helpt jou een realistisch doel te stellen. Samen met de personal trainer ga je hier vervolgens doelgericht mee aan de slag. Je staat niet voor niets jezelf in het zweet te werken.

Personal trainer meet gewicht, vetpercentage en spierpercentage

Staan op de weegschaal is voor veel mensen lastig. Misschien weet je diep van binnen ook wel dat je te zwaar bent, of een hoog vetpercentage hebt.

Wanneer je het nooit meet, lijkt het net alsof het er niet is. Je wordt met je neus op de feiten gedrukt.

De nulmeting (beginmeting) kan confronterend zijn. Bij de tweede meting zie je daarentegen al resultaat. Dat is waar je het voor doet! Het geeft motivatie om door te gaan en zelfs nog harder te trainen!

Personal trainer heeft kennis van training

Hoe moet je eigenlijk beginnen met trainen? Wat voor oefeningen kun je doen, hoeveel gewicht moet je pakken en hoe zit het met het aantal herhalingen? Je hoeft het wiel echt niet meer zelf uit te vinden.

Een personal trainer weet waar hij/ zij me bezig is. Je hoeft hier zelf niet meer over na te denken. Zo kan je volledige focus hebben op het uiteindelijke doel.

Met een personal trainer train je blessurevrij

Onder professionele begeleiding voer je op een veilige en verantwoorde manier je oefeningen uit. Hoe staan lichaamsdelen ten opzichte van elkaar, staat er niet teveel druk op de knie of trek je niet onbewust een holle rug?

Bij Fit & Fast werken ook een aantal fysiotherapeuten. Oefeningen ter ondersteuning van blessures kunnen hierdoor direct in de training toegepast worden.

Personal Trainer Veilig Verantwoord Trainen

Met een personal trainer heb je een afspraak

En afspraak is afspraak. Niks geen ‘ik voel me een beetje moe en blijf vanavond even thuis’. Je stelt hiermee niet alleen jezelf teleur, ook de trainer verwacht meer doorzettingsvermogen van jou.

Het is daarom een mooie stok achter de deur om je toch in het zweet te werken. Achteraf voel je nog steeds moe maar op een andere manier. Dit keer voldaan. Je bent blij dat je hebt getraind!

Personal trainer zoekt jouw grenzen op

Door altijd dezelfde 15 push ups te doen wordt je niet sterker. Je zit in je comfort zone dat wel.

Juist door buiten je comfort zone te treden boek je vooruitgang en resultaat.

Het is lastig om vrijwillig die grens op te zoeken. Voor jezelf ben je namelijk geneigd om een paar herhalingen of de laatste oefening over te slaan. Je haakt net iets eerder af omdat je immers een zware dag/week achter de rug hebt. Een personal trainer motiveert om net dat beetje extra te geven. Je toont doorzettingsvermogen en traint daardoor harder.

Personal trainer let op je houding

Er wordt tijdens je training keer op keer gehamerd op een nette houding.

Het is bijna onmogelijk om zelf aandacht aan de houding te geven, je bent immers aan het trainen! Is het dan niet fijn om te weten dat er iemand is die let op een rechte rug, buikspieren aanspannen en tegelijkertijd schouders naar achteren trekken?

Hier heb je niet alleen tijdens de oefening profijt van, ook in het dagelijks leven zal je merken dat je hier zelf (onbewust) op gaat letten. De core (buikspieren en rugspieren) wordt namelijk sterker. Hierdoor zit je rechtop achter de computer en trek je de schouders naar achteren tijdens een wandeling.

Personal Trainer Let op Houding

Personal trainer bespaart tijd

Samen met een personal trainer haal je het uiterste uit je training. De trainer heeft een compleet trainingsschema in zijn/ haar hoofd, jij hoeft deze alleen nog maar uit te voeren. Lekker dat je de volgende dag zonder schuldgevoel een rustdag kan nemen. Herstel is namelijk net als training, onderdeel van het succes.