arrow_drop_up arrow_drop_down

Hoe stel je zelf de juiste training samen? Een personal trainer biedt uitkomst!

Na maanden van sluiting mochten de sportscholen per 1 juli hun deuren weer openen. Veel mensen keken hier enorm naar uit; er wordt weer volop getraind in de fitnessruimte. Maar wat doe je als je maanden niet hebt gesport? Of je wilt gaan sporten maar je hebt geen idee hoe je moet beginnen.

Je kunt heel eenvoudig een abonnement afsluiten bij de dichtstbijzijnde sportschool en zelf van start gaan. Het sporten tussen allemaal getrainde lijven kan motiverend werken omdat een fit/getraind lijf ook jouw doel is. Maar het kan ook tegenwerken. Je voelt je onzeker of je weet eigenlijk niet goed hoe te beginnen. Dan is sporten onder begeleiding van een personal trainer een uitkomst; hij of zij stelt een complete en gevarieerde training voor je samen.

Trainen met een personal trainer

Trainen met een personal trainer is zeker als je begint met sporten geen overbodige luxe. De trainer stelt een schema voor je op wat helemaal is afgestemd op jouw doelen, lichaam en conditieniveau. Zit het even tegen of mis je motivatie? Een personal trainer begeleidt je, naast het fysieke deel, ook mentaal dus hij of zij blijft jou motiveren zodat jij snel je doelen bereikt en fit wordt.

Bij Fit & Fast train je (alleen of met iemand samen) altijd onder begeleiding van een personal trainer. Je hoeft niet zelf te bedenken welke oefeningen je doet; de trainer stelt een gevarieerd en uitdagend programma voor je samen. Je krijgt persoonlijke aandacht, je wordt gestimuleerd en de trainer let op de juiste houding tijdens de oefeningen. Zo voorkom je blessures.

Trainen op jouw niveau: verklein de kans op blessures

Sporten is goed voor iedereen maar je lijf overbelasten is niet aan te raden. Je kunt heel gemotiveerd de zwaarste dumbells pakken bij je eerste training maar beter is het om het rustig op te bouwen zodat je spieren kunnen wennen aan de inspanning. Als je traint met een personal trainer beoordeelt de trainer de eerste keer hoe jouw conditie is en op basis hiervan wordt een schema opgesteld. De sterkte van de impulsen wordt tijdens de EMS training individueel ingesteld. Uiteraard kan de intensiteit altijd worden verhoogd en verlaagd, precies zoals jij het prettig vindt. Je wordt snel maar op een verantwoorde manier fit. Een EMS training van slechts 20 minuten staat gelijk aan een full body workout van drie uur in de sportschool. Met EMS maak je dus grote stappen richting jouw doel.

Toch een blessure? De fysiotherapeut helpt

Hoe rustiger je het trainen opbouwt hoe kleiner de kans op blessures. Als je bijvoorbeeld ongetraind gaat hardlopen en je dwingt jezelf om meteen in hoog tempo een x aantal kilometers te lopen dan is de kans groter op een blessure dan wanneer je gebruik maakt van een schema waarmee je de afstand en de loopsnelheid langzaam opbouwt. Ben jij in de periode van thuis quarantaine enthousiast van start gegaan met hardlopen maar zit je nu met een blessure? Veel van onze trainers zijn ook fysiotherapeut dus heb je vragen op dat vlak? Stel ze gerust. Of maak een afspraak zodat jij snel weer klachtenvrij kunt trainen.

Cookies