arrow_drop_up arrow_drop_down

Goed voorbereid² op wintersport

Het seizoen van skiën en snowboarden is in volle gang. Winkels die wintersportartikelen verkopen vieren hoogtij deze dagen. We bereiden ons massaal goed voor op die jaarlijkse week in de sneeuw: nieuwe outfit, ski’s en accessoires. Winterbanden onder de auto en de sneeuwkettingen liggen binnen handbereik. Maar hoe zit dat met onze eigen voorbereiding? Ga jij lichamelijk goed voorbereid richting jouw besproken skioord?

Fysieke voorbereiding wintersport

Het is verstandig je op alle vlakken goed voor te bereiden voordat je op wintersport gaat. Je moet niet alleen zorgen dat je alle benodigde spullen meeneemt, je auto sneeuw- en fileproof is maar ook je lijf moet voorbereid zijn op een volle week belasting van de spieren. Tijdens het skiën en snowboarden gebruik je spieren die je niet dagelijks gebruikt. Dat betekent een extra belasting. De meeste mensen, nadat ze ooit een keer op de lange latten hebben gestaan, denken dat zij het jaarlijkse varkentje gemakkelijk en zonder kleerscheuren kunnen wassen.

Vaak kom je jezelf dan toch wel tegen. Verzuring van je benen als je net op weg bent voor de tweede tocht van de dag. Hoe voorkom je dit?

Trainen

Het is een inkopper maar door op tijd te gaan trainen bereid jij jouw lijf voor op de lichamelijke prestatie die het moet leveren. Bij EMS training kunnen we de oefeningen afstemmen op jouw ski trip. Veel squats en lunges zodat die bovenbeenspieren alle afdalingen die jij wilt maken zonder problemen aankunnen.

Je fysiek goed voorbereiden zorgt er niet alleen voor dat je het skiën of snowboarden volhoudt, het zorgt er ook voor dat je veel minder of zelfs geen spierpijn zult krijgen. Door het trainen met de Bodytec heb jij een goede conditie opgebouwd, heb jij een grotere spierbelasting, je spierherstel is veel sneller en je verkleint hiermee ook nog eens de kans op brokken.

Dus. Ga je binnenkort skiën? Wees lief voor jezelf en ga goed voorbereid, in het kwadraat, op vakantie. Fijne vakantie!

Cookies